Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2007 00:05 - Флоренция - моят един ден там
Автор: djindjifil Категория: Туризъм   
Прочетен: 6839 Коментари: 15 Гласове:
0

Последна промяна: 21.04.2007 11:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Четейки поста на fil се върнах назад в спомените си и се озовах отново във Флоренция :-)
И въпреки, че не беше много отдавна - миналия септември - сега, когато разглеждам снимките се оказва, че съм позабравила някои неща.
Включих се в една от многото екскурзии до Италия - избора от фирми, които предлагат подобна дестинация е сравнително голям, така че не беше особено трудно. Като цяло маршрута ни беше Венеция-Падуа-Пиза-Флоренция, но аз за момента ще ви разкажа за Флоренция.
Fil представя много добре историята на града. Аз не съм особено добра в това :-)) и затова ще се опитам да ви разкажа за атмосферата, както и да ви покажа малко снимки.
Първият ми "сблъсък" с Флоренция беше р. Арно - окъпана в слънце и течаща сравнително спокойно. Изглеждаше величествено (въпреки, че снимката може би не го показва).

image

И все пак, ако се вгледа внимателно човек (и като даде близък план с помощта на фотоапарата :-) ) може да забележи как един флорентинец се опитва да лови риба насред реката :-). За любопитните ще кажа, че той успя - улови я :-)

image
Разходката ни продължи по стандартните маршрути за туристите - имахме си местен екскурзовод разбира се. Много весела и разказваща много увлекателно личност. Навсякъде беше пълно с туристи и естествено можеше да се чуе почти всякаква реч.
Показаха ни и глиганчето (не си спомням как се казваше на италиански обаче).
image

Според екскурзоводката - то било символа на града. Точно под него имаше решетка. Поверието гласяло, че ако сложиш монета в устата му и тя след това падне  вътре в решетката ти отново ще се върнеш някой ден във Флоренция. Парите, които се събират по този начин се използвали за благотворителност. Е, моята монета за съжаление падна извън решетката :-)
След като приключихме задължителната програма ни оставиха свободно време. Едно от местата, които посетих беше двореца Пити и градините Боболи. Монументално здание  - нещо величествено (някой за съжаление ми е влязъл в кадъра).

image

От самите градини съм леко разочарована. Може би очаквах повече цвят, а може и да е така през пролетта. Очаквах да има разнообразие от цветя. Не че и така не ми харесваха, но просто очаквах друго.

image

Пространството е необятно и се изкачваш все по-нагоре и все по-нагоре. На най-високата точка е разположен музея на порцелана. В него бяха изложени всякакви порцеланови изделия - стандартните сервизи, различни фигурки, свещници и т.н. А и се откриваше чудесна гледка към града. И беше невероятно спокойно - нямаше я глъчката и шума, който присъстваше извън градините - усещането беше невероятно :-)
Връщайки се обратно към площад "Санта Кроче", където ни беше сборният пункт,

image

минахме през множество малки улички - толкова оплетени и едновременно с това толкова очарователни :-)

image    image

В централните улични имаше и много улични търговци. Продаваше се всичко - картини, чанти, играчки, фигурки от тръстика - всичко :-) По принцип не е разрешено и постоянно минаваше патрул, за да проверява. Изглежда обаче си имаха и система, защото както всичко е мирно и тихо изведнъж настъпва оживление :-)) Всичко се прибира за отрицателно време и всеки стои и чака да мине патрула - не бягат, а просто ги изчакват да минат и после всичко се разстила наново :-)
Както се разхождахме и в един момент аз останах сама - в рисувани картички мисля, че се загледах :-)) Точно в този момент мина един такъв патрул и аз естествено наблюдавах с интерес цялото това раздвижване :-) Поогледах се и забелязах, че на няколко метра от мен стои млад мъж, държеше картините, които току що беше събрал и ме наблюдаваше. Приближи се и ми каза "Здравей! Аз съм Стефано - от Флоренция. Искаш ли да живеем заедно?" :-)))))) Най-бързото предложение, което някога съм получавала :-)))) И така се запознах със Стефано. Отказах му разбира се :-)
И вървейки из уличките попаднах и на един фестивал. Съдейки по облеклото единодушно решихме, че е на плодородието, но нямаше кого да питаме, защото около нас се говореше предимно японски :-) Имаше си всички екстри - глашатаи, костюми, музика, ...., хвърляха се знамена, ...  Атмосферата беше завладяваща.
Това беше моят ден във Флоренция. Според поверието няма да се върна там, но аз все се надявам, че може и да отида отново :-))
А сега малко снимки от фестивала.

image

image

image

image

image
   
image    image

image    image

image

image

Последното, което видях във Флоренция отново беше реката ...

image

Лека нощ на всички и се усмихвайте на сън! :-)


Тагове:   Флоренция,   ден,   Моят,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bamby13 - Добро утро! :-))) Чудесна раз...
21.04.2007 10:35
Добро утро! :-)))
Чудесна разходка си направих благодарение на теб в съботната утрихн.Снимките от фестивала са чудесни!
Видяхте ли моста на златарите и Дуомо?
Аз също бях там миналата година, но през февруаруи-снимки не правих, но не се спрях да ям сладолед през четирите дни. После кашлях две седмици....ГГЗ :-)
цитирай
2. djindjifil - Добро утро Bamby!
21.04.2007 11:10
Радвам се, че ти е харесало :-) Видях и моста на златарите и Дуомо, както и кметството разбира се. Къщата на Данте, Санта Кроче, че дори и затвора :-)
Но понеже fil е разказал всички тези неща - реших да ги пропусна и да покажа малко снимки от фестивала :-)
А сладоледа им наистина е невероятно вкусен :-))
Лек ден ти пожелавам!
цитирай
3. анонимен - Моят кошмар
21.04.2007 15:25
Това го разказах на една флорентинка, много умна и надута. Тя се хвана за главата. Флоренция е може би най-най прекрасният ренесансов град, но моят единствен жив спомен от него е наистина кошмарен. След като бях обходил немалко обекти видях един старец, който хвърляше трохи на гълъбите в една градинка и нещо им се караше. Като го доближих, видях че ги примамва, а след това ги удря с бастуна си с железен връх. Полумъртвите птици веднага ги прибира в дълбок сак. Избягах ужасен и до днес, уви, Флоренция за мен е свързана с това изживяване. Красотата едва ли ще спаси света.
еmilgeorgiev
цитирай
4. elfche - Ау
21.04.2007 16:37
Ама там наистина било красиво. Пожелавам ти да отидеш отново, този път за по дълго време и само положителни емоции, не само в Флоренция :) Стискай палци и аз да успея да се добера до там някой хубав ден :)
цитирай
5. djindjifil - *
21.04.2007 19:57
@ fil, не ти е нужна причина за да отидеш отново :-) но фестивала е една добра идея. Аз попаднах на него случайно - никой от нас не знаеше, че ще го има. Дори, ако бях минала по други улички можеше и да не го видя :-) (както се случи с някои хора от нашата група)

@ emilgeorgiev - най-искрено мога да кажа, че се радвам, че не съм попаднала на подобна гледка - щеше да помрачи цялото ми впечатление от този прекрасен град

@ elfche - благодаря за пожеланието :-) стискам палци да отидеш и ти - изживяването си заслужава :-)
цитирай
6. анонимен - Благодаря за красотата, с която ме зареди!
21.04.2007 22:24
Хубава вечер и приятни мигове ти желая!
цитирай
7. nait - Браво. . . За съжаление когато аз ...
24.04.2007 09:59
Браво... За съжаление когато аз ходя по чужбина нямам толкова време и не успявам да видя толкова неща. Ти просто ме пренесе там :)
цитирай
8. djindjifil - :-)
24.04.2007 14:07
sekirata, nait - за мен беше удоволствие :-)

м/у другото nait - понякога и аз нямам време и виждам само летището, хотела и офиса. Затова се опитвам да се включвам в екскурзии :-) И въпреки, че бях във Флоренция само един ден - не съжалявам :-)
Лек ден на всички!
цитирай
9. candysays - :)))
24.04.2007 15:00
Чудесен пост, благодаря за разходката и аз :))
Не съм ходила там ...още... Дано да се случи някой ден и да е хубаво :) (без кошмари :((

П.С. Историята с предложението на Стефано е интересна наистина ;) Много бързо действали някои хора!......
цитирай
10. djindjifil - :-)))))
24.04.2007 15:41
Няма да излъжа, ако кажа че бях меко казано леко изненадана :-) В началото дори реших, че не съм го чула или разбрала добре :-)))
Но определено беше запомнящо се :-)
цитирай
11. togoe - Мисля, че глиганчето се казваше ...
25.04.2007 13:41
Мисля, че глиганчето се казваше Порчелино или нещо от сорта:-) Страхотен постинг! Поздрави
цитирай
12. djindjifil - Права си togoe :-)
25.04.2007 14:22
Сега, когато го прочетох се сетих, че беше точно Порчелино :-)
Благодаря!
цитирай
13. secretary - Страхотно,
25.04.2007 15:30
благодаря за разходката из Флоренция :) ! Надявам се и аз някой ден да отида там, изглежда красиво!
цитирай
14. анонимен - покана
27.04.2007 12:24
Здравей djindjifil, бих искал да те поканя да споделиш приключенията си и при нас http://OkoloSveta.com Така по-голям брой хора ще могат да пътешестват благодарение на теб.

Поздрави
Момчи

http://OkoloSveta.com Team
цитирай
15. анонимен - Прекрасно!
28.04.2007 23:40
Едва ли ще успея да стигна чак до Флоренция, с парите най вече ще е проблема!
Благодаря за емоциите!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djindjifil
Категория: Лични дневници
Прочетен: 425966
Постинги: 42
Коментари: 390
Гласове: 1818
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол