Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2007 00:21 - Ах, Амстердам...
Автор: djindjifil Категория: Туризъм   
Прочетен: 9304 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 12.06.2007 00:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Събудих се рано сутринта в събота, настроена за пътуването с целия ентусиазъм на който съм способна. Приготвих се и малко преди да изляза дръпнах завесите на прозореца. В този момент мислено проклех хубавата дограма, която ми беше попречила да чуя шума от дъжда....
Мда, навън валеше. Но не просто валеше, а водата се  изливаше. Беше от онези дъждове, в които чадър не те спасява, а аз само с това разполагах. Започнах мислено да прехвърлям различни варианти на това какво да правя. Не ми се разхождаше цял ден с мокри обувки, а и щеше да си е неприятно. В края на краищата можех да си ползвам билета и в неделя (поне така ми бяха казали на гишето за информация). Погледнах пак навън и тъжно и посърнало слязох на закуска в 7:30 сутринта. Бях само аз разбира се - други заблудени нямаше...
Неделя сутрин. Ситуацията е същата. Ентусиазмът даже е малко повече. Дръпвам със страх завесата и с облекчение забелязвам, че навън е гадно, но поне е сухо. Обувам удобни обувки, раничката на гръб и с бодра крачка се насочвам към гарата. По улиците съм само аз - отново :-)
Намерих си перончето и зачаках. Моето влакче обаче никакво го няма. Ама хич. Какви ли други не минаха, но моето го няма и това е. Оформихме се групичка, хаотично обикаляща в търсене на информация къде е влакчето :-) По едно време дойде и след като се качих всичко изведнъж потръгна. Вътре на четири езика постоянно се съобщаваше къде си в момента и накъде си тръгнал, ако случайно не знаеш :-) И след едно известно време пристигнах благополучно в Амстердам - крайната цел.
Пътеводителя в едната ръка, фотоапарата в другата и вървейки само напред стигнах до Dam Square.
Според пътеводителя, всичко е започнало оттук. Градът малко по малко се е разраствал около този площад. Тук са кметството, черквата "Nieuwe Kerk",

image

музея на Мадам Тюсо(където не успях да вляза за съжаление)

image

и обелиска, посветен на загиналите през Втората световна война.

image

Площадът се озвучаваше от звуците на гайда,

image

а аз влязох да разгледам черквата.
След това си разгледах пътеводителя и реших да се отправя към една друга черква. Но една от уличките по които трябваше да мина беше в ремонт, аз заобиколих и нещо се пообърках. Оказах се заобиколена от публични домове и секс-шопове. Това определено не беше черквата, която търсих... Но така и така бях тук... продължих нататък. От дясната ми страна се намираше един от каналите,

image

а от ляво търговията с плът процъфтяваше :-) Съжалявам, драги блогери, тук снимков материал няма. Ако имаше трябваше да го цензурирам, а ако ще го цензурирам - защо изобщо да го публикувам? Ще кажа само, че имаше жени за абсолютно всеки мъжки вкус, а останалото ще оставя на въображението ви :-)
За съжаление за женската половина от човечеството не беше помислено и мъже (освен клиенти) не се срещаха. Единствените на които попаднах бяха група супермени (около десетина), но те ми бяха достатъчни :-))) Скъпи блогерки - тук наистина съжалявам, че нямам снимки. Но се разсеях. Кой ти мисли за снимки в такъв момент. Те всички бяха облечени в синьо и си имаха даже и червени пелерини като истински супермени :-))) И до един бяха чаровници - как да не се разсее човек.....
Реших да се върна към културата и да си потърся черквата - и без това женската плът не ме вълнува особено, а супермените си бяха отишли.
Намерих я, но опашката за желаещи да вляза я обикаляше цялата и реших да разгледам града вместо да вися на едно място.
Разходих се покрай каналите, отидох и до цветния им пазар, опитах местната кухня, купих си нещо за спомен разбира се, разгледах една изложба на различни фотографи под надслов "Spirit of the wild" (невероятни снимки имаше там) и бавно се отправих обратно към моето влакче.
Мога да кажа, че съм очарована. Чувала съм да казват, че Амстердам бил малката Венеция, но не съм съгласна. Той си има своята уникалност и своето обаяние, което го правят различен от всички останали градове.

Каналите, които прекосяват града.

image

image

Колелетата, които са навсякъде. Не бях виждала досега толкова много колелета и колоездачи накуп :-)

image

И най-вече хората - те са уникални. Толкова е пъстро присъствието на различни нации, че не можеш да разбереш кой е турист и кой не е. Но благодарение на тях градът е това, което е :-)

Знам, че информацията, която ви давам е оскъдна, но за времето през което бях там няма как да събера повече впечатления.

С две думи - искам пак! :-))


Тагове:   Амстердам,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dana55 - Много ти благодаря,била съм само за един ден!
12.06.2007 00:30
Възторгната от гледките, снимките ти са чудесни!
цитирай
2. djindjifil - :-)
12.06.2007 01:11
Имам чувството, че все още съм там :-)
Лека вечер ти желая!
цитирай
3. venercheto - аз бих
12.06.2007 10:44

публикувала цензурираното. бас държа, че е най-интересното :)
цитирай
4. анонимен - Това е мястото
12.06.2007 10:50
Това е мястото. Зарекох се, че един ден ще го посетя отново. Това е най-вълнуващия и очарователен град, в който съм била. Съветвам всеки, който има възможност да го посети поне веднъж ....
цитирай
5. анонимен - Амстердам
12.06.2007 13:11
Все едно прочетох собствените си впечатления. Градът е очарователен, очите не стигат за да видят всичко, а съзнанието да запамети, така че отново трябва да се посети!!!!
цитирай
6. анонимен - Eto i moi vpechatleniq ottam i snimki
12.06.2007 15:55
Tova be 3-toto mi poseshtenie v grada... Mnogo interesen i zaslujavasht da se poseti... :)
Pozdravi za statiqta!

http://www.bglog.net/Poetry/12860
цитирай
7. shuma - Ах, Амстердам
20.07.2007 00:20
...Ахх ;)
цитирай
8. анонимен - коментар
17.08.2012 07:47
в началото на Октомври мисля да взема да си направя подарък и да се пусна къмту Амстердам,да видим как я карат хората в това селце,да видим дамите как са...има ли ги,няма ли ги,да поизхарчим некое друго евро,за да дадем тласък на икономиката на европа,която доста забуксува последната година... да се насладим на прелестите,да вкусим елексира на някоя дама,стояща в стуклена витринка
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djindjifil
Категория: Лични дневници
Прочетен: 425974
Постинги: 42
Коментари: 390
Гласове: 1818
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол